Loopbaanbegeleiding voor bedrijven

Voor zelfstandigen, vrije beroepen, bedrijfsleiders & bijberoepen

Wist je dat je als zaakvoerder of bedrijfsleider ook recht hebt op de loopbaancheques van VDAB? Het is vaak niet simpel aan het hoofd van een bedrijf te staan. Vaak mis je een klankbord om zaken af te toetsen of mis je de kennis van bedrijfsvoering bij je gesprekspartners. In onze begeleidingen voor zelfstandigen en vrije beroepen helpen we je verder met de typische vragen die je kan hebben rond je functioneren. Deze kunnen onder andere betrekking heb ben op je persoonlijke ontwikkeling, het handelen als ondernemer en overste of over communicatie, keuzes maken, worklifebalance en zo veel meer.
  • Hoe verbeter ik mijn ondernemerschap
  • Ik werk keihard maar heb vaak de indruk niet op te schieten
  • Hoe implementeer ik veranderingen in het bedrijf?
  • Loopt de communicatie met mijn medewerkers goed?
  • Wil ik mijn bedrijf nog laten groeien of niet?
  • De combinatie met mijn privéleven is zwaarder dan verwacht
  • Waar sta ik in mijn ondernemerschap en wat zijn mijn sterke en zwakke punten?
  • Hoe los ik conflicten onder mijn werknemers op?
  • Hoe kan ik mijn medewerkers beter motiveren?
  • Klanten zijn zo veeleisend geworden, hoe ga ik hier het beste mee om?
  • Het wordt allemaal wat te veel, ik krijg last van stress, kan ik dat verhelpen?
  • Kan ik me beter organiseren?
  • Moet ik een andere keuze maken?
  • Ik heb een bijberoep maar zou eventueel de overstap maken naar hoofdberoep

Voor je medewerkers

Het nut van loopbaanbegeleiding vertaalt zich door de vele positieve verhalen en door de steun die de overheid biedt. Vele medewerkers ervaren hun job positiever nadat ze een begeleiding hebben gevolgd. Vaak zitten ze met vragen die ze binnen het bedrijf niet goed durven stellen of weten te verwoorden. Bij een loopbaancoach worden deze behandeld en aangepakt.

  • Wat zijn mijn kwaliteiten en hoe zet ik die het beste in op mijn job?
  • Hoe manage ik mijn lange 'to-do' -lijst en hoe houd ik stress onder controle?
  • Wat zijn de technieken om beter te gaan onderhandelen?
  • Hoe neem ik een beslissing bij moeilijke keuzes?
  • Er zijn zoveel veranderingen op til, ik heb er schrik voor, wat nu?
  • Ik wil efficiënter werken
  • Ik heb conflicten op de werkvloer, hoe kan ik dat voorkomen?
  • Ik heb het gevoel dat ik meer kan
  • Ik heb last met een collega die er de kantjes van af loopt, hoe los ik dat op?
  • De communicatie tussen mezelf en mijn overste verloopt stroef, hoe kan dat beter?

Loopbaanbegeleiding heeft zijn positieve rol ondertussen duidelijk bewezen. Werknemers staan bewuster in hun loopbaan, hebben meer inzicht in hun competenties en hebben vaak een veel grotere werktevredenheid na het volgen van loopbaanbegeleiding. Om van deze gesubsidieerde diensten gebruik te mogen maken dienen er natuurlijk bepaalde spelregels gevolgd te worden. Wij lichten je verder graag uitgebreid in over alle voorwaarden en helpen je indien gewenst graag verder bij de praktische aanpak en communicatie naar jouw werknemers toe.

Diaspoor heeft ondertussen een 80-tal sfeervolle locaties waar we werknemers begeleiden rond hun loopbaanvragen. Daarnaast verplaatsen we ons naar bedrijven om daar intern HR advies, coaching en workshops te verzorgen.

Contacteer ons voor meer informatie en afspraken!

Meest Recente Posts

Ontvang als eerste ons laatste nieuws per mail

In de kijker

Contacteer ons 

Met veel plezier beantwoorden wij al jouw vragen. Een afspraak maken? Verkennen wat mogelijk is?

Maak nu een afspraak